همراه با یک جهادگر از دل مردم برای مردم

امروزه جهاد یعنی برداشتن نخستین قدم برای گرفتن دست هایی که گرفتار فقر و محرومیت هستندو این قدم ها جز به دست جوانان جهادگر میسر نیست، جوانانی که در راه کمک به هم نوعانشان هر توانی که داشته باشند به کار می برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛ گروه جهادی شهید عباس دانشگر سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) در شهرستان اهواز ، گروهی که برای جهاد خود را آماده کرده اند، حالا برای کمک به دانش آموزان پیش قدم شدند، این جوان ها از هر قشری هستند چه دانش آموز و چه دانشجو و صاحب کسب و کار یا کارمند .

 

هدف کمک به دانش آموزان آینده ساز 

سیدکریم دانشوریان، مسئول گروه جهادی شهید دانشگر است او چند سالی است که با چندین جوان بسیجی گروه شان را به یاد و نام شهید دانشگر به راه انداخته اند، از فعالیت هایشان برای کمک به دانش آموزان مدارس مناطق محروم گفت: به یاری جهادگران و با کمک خیرین و حمایت بسیج سازندگی از بخش بازسازی مدارس آموزش و پرورش استان، مدارسی که میز و نیمکت هایشان مشکل داشت و قابل استفاده نبودند را شناسایی کردیم و کار تعمیرات و بازسازی آن ها را انجام دادیم .

 

دانشوریان بیان کرد: تلاش کردیم تا با کمترین هزینه کار جوشکاری، تعمیر و رنگ آمیزی این نیمکت ها و وسایل را انجام دهیم و هزینه ای که نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال ممکن بود در برداشته باشد را با ۱۰ میلیارد ریال انجام دادیم.

او همچنین با اشاره به زحمات جهادگران خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰ هزار میز و نیمکت مدارس در سراسر استان تعمیر شد و همچنین این فعالیت همچنان ادامه دارد.

۱

حساب دفتری نداریم 

 

این جوان جهادگر از دیگر خدمات گروه جهادی شان گفت: در شهرستان شوش با صحبتی که با خیرین و صاحبان کسبه داشتیم، حساب دفتری ۱۵۰ خانوار را که مبالغ کم بودند تسویه حساب کردیم.

او می گوید: در تمام لحظاتی که با کمک از خیرین، دست محرومی را می گیریم زیباترین زمان برای درک پشتیبانی خداوند از ما است.

 سید دانشوریان از خانواده هایی می گفت که ماه ها هزینه اجاره شان را نمی توانستند پرداخت کنند، در مناطقی مثل کوی مدرس، چهارصد دستگاه و حصیر آباد اهواز و شهرستان شوش ۱۰۰ خانه ی مسکونی اجاره ۴ ماه شان را با یاری خداوند و کمک جهادگران و مردم مهربان توانستیم پرداخت کنیم، امید که بازهم بتوانیم یاری رسان مردم نیازمند باشیم.

 

جهاد از محرم تا اربعین 

او ادامه داد: در ایام محرم با دیگر دوستان گروه جمع شدیم، حضور در این گروه برایمان گرمی بخش است، به یاد امام حسین (ع) و مظلومیت شان، دست به دست هم دادیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی ۱۵ هزار پرس غذای گرم را آماده کرده و راهی خانه نیازمندان کردیم، در اربعین هم ۴۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی را تقسیم بندی و بین خانواده های کم برخوردار توزیع داشتیم.

 

فعالیت های عمرانی گروه جهادی

 

سید از کارهای عمرانی شان صحبت کرد : در شهرستان شوش که در دوران سیل خانه های مردم ویران شده و نیاز به تعمیرات داشت، با همت نیروهای جهادی ۱۰۰ واحد را بازسازی و تعمیرشان را انجام دادیم، خانه های که در اثر سیل تخریب و باعث رنجش خاطر مردم محروم منطقه شده بودند.

همچنین در روستای  گلگیر شهرستان مسجدسلیمان خانه های که در اثر زلزله تخریب شده بودند را بازسازی کردیم.

خرسندیم که قدمی هر چند اندک برای آبادی شهرو رضایت مردم مان بر می داریم.

۲

بانوان جهادی دوشادوش مردان جهادگر 

 

 آقا سید از حضور و فعالیت های بانوان سخن گفت، چه در بحث فرهنگی و چه در فعالیت های عمرانی، او ادامه داد: گروه جهادی ولیعصر واحد خواهران بسیج در شهرستان شوش کار رنگ آمیزی، خطاطی و محوطه سازی مدارس را انجام می دهند، همچنین در بخش کارگاه تولید ماسک هم فعال بوده و تاکنون ۵۷ هزار ماسک را تولید و به دست نیازمندان این شهرستان رسانده اند.

همسر آقا سید مسئول گروه جهادی بانوان است، این دو در کنار هم برای آرمان های رهبر انقلاب  و محرومیت زدایی در استان خود تلاش می کنند.

۳

ساخت و تعمیرات کانکس ها برای مناطق عشایری

 

آقای دانشوریان از توجه جهادگران به مناطق روستایی و عشایری می گفت: بسیاری از مدارس عشایری کانکس نداشتند و یا نیاز به تعمیر داشت، ما حدود ۱۳۷ کانکس که قابل استفاده نبودند را بازسازی و تعمیرشان را انجام دادیم و به مدارس عشایری در شهرهای باغملک، ایذه، دهدز، سردشت و رامهرمز تحویل دادیم، هر آنچه که انجام دادیم صرفا برای رضای خدا و کمک به دانش آموزان مناطق محروم است، چرا که این دانش آموزان آینده سازان کشورمان هستند و این ماهستیم که باید به هم نوع خود کمک کنیم تا باعث پیشرفت شهر و کشورمان شویم.

 

خاطره از یک جهادگر 

 

در شهرستان شوش که فعالیت داشتیم یکی از افرادی که رفتار ما را می دید، طوری برداشت می کرد که ما بخاطر منافع مان حضور داریم، بعد ها که بیشتر کنارمان بود از نیت ما خبر دار شد، و حالا او هم یکی از جهادگران شده است و کار شناسایی و کمک به نیازمندان را در منطقه شان انجام می دهد، کارهای جهادی برکت شان از حضور همین مردم و جهادگران با دل های مهربان شان است.

 

این جوان جهادگر در پایان گفت: بزودی فعالیت های دیگری هم در راه داریم که با کمک جهادگران و خیرین بتوانیم برای دانش آموزان مناطق محروم ۱۰ هزار کیف و نوشت افزار تهیه کنیم.

۴

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.