مسئول بسیج سازندگی

ایجاد ۵۰ هزار شغل در دهکده اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی از راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی درخوزستان خبر داد و گفت: طرح کلان محرومیت زدایی مردم پایه، آموزش و پشتیبانی مصالح برای ساخت و ساز مناطق و تقویت بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت جهادگران و توانمندسازی بخش اشتغال اولویت‌ بسیج برای کمک به محرومان خوزستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛ سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش ۲۳ هزار نفری جهادگران خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس نوک پیکان انقلاب و در بلایای طبیعی و غیرطبیعی نظیر سیل و زلزله حماسه‌ساز بود و اکنون نیز دارای ظرفیت قابل توجهی از نیروهای جهادگر فعال است.

وی افزود: رزمایش ۲۳ هزار نفری جهادی در این استان یک مدل قابل تعمیم به سایر استان ها است تا در عرصه های مختلف خدمت‌رسانی از ظرفیت گروه های جهادی بهترین بهره را ببرند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت:کمک‌های مومنانه همواره با اولویت محرومان در استان خوزستان انجام می شود و روز به روز به همت بسیج و سپاه بر کیفیت و کمیت این کمک ها افزوده می شود.

سردار زهرایی بیان کرد: یکی از اقدامات مناسب در خوزستان برای کمک به محرومان، شناسایی محلات آسیب پذیر و حاشیه شهرها نظیر منبع آب و حصیر آباد برای تعمیر و ساخت منازل است و امید می رود این طرح ها روز به روز گسترش یابند.

وی ادامه داد: شاید سکونت‌گاه ها را نتوان به صورت کامل ترمیم و بازسازی کرد اما این ظرفیت را بسیج و سپاه دارد که الگویی مناسب برای سایر استان ها باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از طرح های بزرگ درخوزستان است که در آن مسئولان پایگاه ها، گروه های جهادی و مردم آموزش های لازم را برای توانمندسازی می بینند و سپس دانش خود را به صورت رایگان در اختیار سایرین قرار می دهند. در این طرح اولویت قطب‌های صنایع تبدیلی و مزیت دار منطقه نظیر خرما و گندم است.

وی اظهار داشت : همچنین در دهکده اقتصاد مقاومتی برای کشاورزی تولید محصولات مزیت دار در اولویت قرار می گیرند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی پیش از این در مصاحبه با رسانه ها هدف اصلی این سازمان را در سال جاری به‌کارگیری ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه برای ایجاد ۵۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرده بود.

وی همچنین گفته بود که در انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی،طرح کلان محرومیت‌زدایی مردم‌پایه را در دستور کار دارند که ۵۰ درصد از آن مربوط به آبرسانی، راه، مسکن محرومان و اشتغال است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.