جهاد ادامه دارد

رسالت گروه های جهادی، مبارزه با فقر 

روی صحبت ما از گروه های جهادی است، گروه های که تلاش می کنند تا بی منت از هم نوع خود دستگیری کنند، یکی از این گروه های جهادی به نام یک شهید نامگذاری شده است، گروه جهادی شهید غلامحسین احمدنیا، شهید دوران دفاع مقدس در شهرستان رامهرمز، همسر این شهید خانه خود را تبدیل به مدرسه قرآنی و خانه پدری خود را وقف حسینیه و حوزه علمیه کرده است تا جایی برای دلدادگان و از دنیا بریدگان باشد و هم محل تحصیل علم طلاب باشد و نیز این گروه جهادی بتوانند مشکلات برخی از مردم را حل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛ گاهی خدا به وسیله تو دست بندگان را می گیرد و مرهم مشکلات شان می شود، روی زمین که راه می روی در تلاش باش تا دست گیر هم نوع خود باشی، آدم ها خیلی هم روی زمین ماندگار نیستند پس بکوش تا بنده صالح و شایسته جانشینی در زمین باشی، زمانی که گره از کار دیگری می گشایی گره های زندگی خودت یکی یکی باز می شود، چه مهربان پروردگاری است که ظلم ها را می بیند ولی همچنان عاشقانه بنده تقصیرکار خود را دوست دارد، آیا هنوز زمان آن نرسیده که با ایمان و نیت قلبی در  راه خیر قدم برداریم؟...

 

ألیس الله بکاف عبده 

آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟ 

 

روی صحبت ما از گروه های جهادی است، گروه های که تلاش می کنند تا بی منت از هم نوع خود دستگیری کنند، یکی از این گروه های جهادی به نام یک شهید نامگذاری شده است، گروه جهادی شهید غلامحسین احمدنیا، شهید دوران دفاع مقدس در شهرستان رامهرمز، همسر این شهید خانه خود را تبدیل به مدرسه قرآنی و خانه پدری خود را وقف حسینیه و حوزه علمیه کرده است تا جایی برای دلدادگان و از دنیا بریدگان باشد و هم محل تحصیل علم طلاب باشد و نیز این گروه جهادی بتوانند  مشکلات برخی از مردم را حل کنند.

 

زینب بیگدلی، دوست همسر این شهید است او ۱۸ سال است که دست به خیر دارد و حالا حدود ۲ سال می شود که نام گروه جهادی خود را به نام شهید غلامحسین احمد نیا مزین کرده است تا از برکت خداوند و وجود نام این شهید بتواند کمک های بیشتری را به خانواده های نیازمند داشته باشد.

 

 

خانم بیگدلی می گوید : برکت کارهای خیر در زندگی ما نقش مهمی داشته و سال هاست با کمک خیرین تلاش می کنیم تا گوشه ای از مشکلات همشهری های خود در رامهرمز را برطرف کنیم و کمک حالشان باشیم.

 

 

این بانو از ۱۵۰ عضو ثابت و بیش از ۵۰ خیر این گروه جهادی بیان می کند: اعضای این گروه جهادی که از سال ۹۸ ثبت شده از همه قشر مهندس، دکتر، پرستار و.... هستند و هرزمان که لازم باشد از توان خود و یا به صورت نقدی کمک می کنند تا کار هم نوع خود را راه بیندازند.

 

از بیمارستان تا خانه در کنار نیازمندان هستیم 

 

او از عمل چشم یک کودک تا عمل قلب باز، کمک به درمان کرونا و درمان بیماران سرطانی بیان می کند و می گوید: دغدغه ما این است که بیمار نگران هزینه ها نباشد و به سلامت خود فکر کند و این نگرانی را از آن ها دور کنیم، عمل قلب باز (۱۳میلیون تومان)، عمل چشم یک کودک(۵ میلیون تومان)، عمل یک کودک(۶میلیون تومان)، کمک به تامین هزینه بیماران سرطانی و... گوشه ای از کمک های عزیزان خیر و گروه جهادی شهید احمد نیا در یک ماه گذشته بوده که باعث هدیه سلامتی به این عزیزان نیازمند شده است.

 

لبخند کودکان یتیم هدیه ای برای جهادگران 

 

خانم بیگدلی می گوید: سعی داریم به هر مناسبت کودکان بی سرپرست و نیازمند را کمک کنیم و با هدیه ای کوچک مثل لباس و.... دل های آن ها را شاد کنیم، که در عید غدیر چند شبانه روز جشن برگزار و با توزیع شیرینی و هدیه لبخند را بر لب های کودکان نشاندیم که این زیباترین لحظه برای یک جهادی است.

 

اشتغال بانوان، سرفصل اهداف این گروه جهادی 

 

زینب بانو به همدلی اعضای گروه جهادی شهید احمدنیا برای کمک به اشتغال بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار اشاره و بیان می کند: در یک ماه گذشته با مبالغ پایین برای ۱۱ بانو اشتغال ایجاد کردیم ۲ نفر در زمینه خیاطی، ۴ نفر تهیه ترشیجات، ۳ نفر در زمینه سبزی خوردکنی، یک نفر در بخش جوجه کشی و یک نفر هم در زمینه آبلیموگیری با تهیه وسایل و به کمک وام قرض الحسنه ۱ تا ۲ میلیونی مشغول به کار شدند و از این بابت خدا را شکر گزار هستیم.

 

آسان شدن ازدواج برای زوج های جوان با جهیزیه 

 

او ادامه داد: در شرایطی که ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی برای زوج های جوان سخت شده است تلاش کردیم با کمک اعضای گروه، خیرین و موسسه خیریه آبشار عاطفه ها ۳ زوج جوان را با جهیزیه (هرکدام به مبلغ ۱۵ میلیون تومان) راهی خانه بخت کنیم.

 

مهربانی با حمایت از هم نوع، از بسته های غذایی تا شیر خشک برای کودکان 

مسئول گروه جهادی شهید غلامحسین احمدنیا گفت: تهیه یک کولر آبی (۲ ونیم میلیون) یک کولر گازی (۶ میلیون) ، شیرخشک برای ۵۲ کودک (نزدیک به ۲ میلیون در ماه)خرید آرد و نان (۳ میلیون)، اهدا فرش، خرید دو عدد گوسفند برای قربانی در عید غدیر، پرداخت قبض آب و برق خانواده نیازمند (۷۰۰ هزار تومان)، تهیه بسته های معیشتی ، پخت غذای گرم، تهیه دارو برای بیمار پروانه ای، ۴ عدد ویلچر، تهیه وام ودیعه مسکن ۲۰ میلیونی و‌‌... از جمله اقدامات این گروه جهادی در یک ماه گذشته بوده است.

 

سه شنبه های مهدوی 

برای ترویج سنت مهربانی و کمک به هم نوع خانواده های خیر ماهیانه مبلغی در حدود ۲۵ هزار تومان پرداخت می کنند تا غذای گرم و یا کمک به نیازمندان توسط این گروه جهادی انجام شود.

 

برکت خیرخواهی برای دیگران 

زینب بیگدلی از برکت این کمک های مومنانه و آثار آن در زندگی اعضای گروه جهادی و خیرین می گوید: برخی از بچه های عضو گروه از بازشدن درهای رحمت خداوند و حل شدن مشکلات شان می گویند، این کمک هایی که می کنند و باعث خوشحالی و حل شدن مشکل و یا نیاز نیازمندان می شوند معامله ای است که با خدا دارند و خداوند هم مرحمت خود را از ما دریغ نمی کند و هوای ما را دارد.

 

۱

 

۲

 

۳

 

۴

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.