درب های مرکز واکسیناسیون غدیر به روی مردم باز شد

این مرکز در قالب طرح شهید سلیمانی و با همت سازمان بسیج شهرداری اهواز ، ناحیه بسیج امام حسین (ع) و مرکز بهداشت غرب اهواز به مردم خدمت رسانی میکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛
  آئین افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون غدیر شهرداری اهواز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی سه شنبه 16 شهریور با حضور فرمانده سپاه خوزستان، سرپرست شهرداری اهواز، رئیس شورای شهر اهواز و جمعی دیگر از مسئولین استان برگزار شد .

سردار شاهوار پور فرماندده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان عنوان کرد: امروز با همت بسیج شهرداری اهواز و ناحیه امام حسین (ع) در غرب اهواز مرکز تجمیعی واکسیناسیون راه اندازی شد .

سردار شاهوار پور با اشاره به اینکه بهداشت در خصوص بیماری کرونا نیاز به کمک دارد گفت : در اقصی نقاط استان به ویژه اهواز مراکزی برای واکسیناسیون راه اندازی شده است، در منطقه پرجمعیت کوی علوی که دسترسی اهالی آن به امکانات تزریق واکسیناسیون کم بود  این مرکز با غرفه های متعدد که در آن پیش بینی شده است یکی از مراکز مهم بشمار می آید .

وی افزود : برای موضوعاتی که متعلق به همه مردم است و دغدغه هایی که مردم دارند ، هم خود مردم و هم متولیان امر باید پای کار بیایند، در طول سال های گذشته حوادث زیادی را پشت سرگذاشتیم و تجارب زیادی برای مدیریت بحران ها و مسائلی که برای ما پیش آمد در اختیار داریم .

فرمانده سپاه خوزستان اظهار کرد : تجربه هشت سال جنگ دفاع مقدس یکی از تجارب گران بهای مدیریت بحران بود که آن زمان در اول جنگ وضعیت نیروها مناسب نبود اما مردم، مرزداران از اقصی نقاط کشور کنار هم قرار گرفتند و یک عرصه ی گسترده ی مقابله با دشمن را ساماندهی کردند و دشمنان ما شکست خوردند.

سردار شاهوارپور عنوان کرد : امروز گرفتاری عظیمی در دنیا پیش آمده و ویروس کرونا همه دنیا را فرا گرفته است، همه آن هایی که مدعی بالاترین دستاوردهای علمی بودند در مقابل تلفات و هجمه این ویروس عاجزند و توانایی مقابله جدی با آن را ندارند .

این مقام مسئول در ادامه گفت : برای مقابله با این ویروس به یک سری اقدامات پیشگیرانه و واکسن دسترسی پیدا شده است اما کیفیت این بیماری به گونه ای است که تغییر ماهیت می دهد و ما نیز باید متناسب با شکل سازماندهی که ویروس می گیرد با همان کیفیت آماده باشیم و مقابله کنیم .

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت : امروز یکی از موضوعات مهم کنار هم قرار گرفتن است البته تفکر بسیجی و نگاهی که امام راحل برای حل مشکلات کشور پیش بینی می کردند نیاز به یک سازمان گسترده برای بکارگیری همه نیروهای مردمی بود که این مجموعه بسیج پایه ریزی شد .

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه مجموعه بسیج متعلق به همه اقشار و مردم است گفت : هیچ کس نمی تواند خودش را از این دایره خارج بداند زیرا که تفکر بسیجی و مجموعه بسیج متعلق به همه است و همه می توانند با تفکر بسیجی برای خدمت به همنوع خود کمک کنند . لذا از زمان وقوع این اتفاق در کشور ، علیرغم تحریم های سنگینی که علیه ما بود ، دسترسی به تجهیزات درمانی و پیشگیرانه برای ما مقدور نبود اما با استفاده از ظرفیت ها و توانایی هایی که در داخل داشتیم شروع به شکل دهی اقدامات کردیم.

وی بیان کرد : تمام افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می کنند از روزهای اول تلاش های خود را با سرعت انجام دادند و مجموعه هایی که همراه بودند به ویژه نیروهای مسلح، بسیج و سازمان های خدمت گزار در مجموعه ها مثل شهرداری ها آمدند تا برای کمتر شدن هزینه ها و تلفات انسانی تلاش کنند .

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه یکی از مسائلی که می تواند ویروس را مهار و حرکتش را کند کند واکسن زدن است گفت : مهم ترین وجه پیشگیری و قطع زنجیره ویروس کرونا واکسن زدن است و مهم ترین اقدام پیشگیری است ، درمان مهم است اما باید در پیشگیری تلاش کنیم که زنجیره را با واکسن قطع کنیم اما متاسفانه به دلیل تبلیغات مسموم شبکه های معاند یک عده هنوز اعتقادی به واکسن ندارند و هرکس که اعتقاد ندارد در اشتباه است و باید واکسن بزند و وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند پروتکل ها و هرچه ستاد کرونا اعلام کرد انجام می دهم ما نیز مقلد هستیم لذا همه را به واکسن زدن تشویق کنید .

سردار شاهوارپور اظهار کرد: از سال گذشته در مجموعه سپاه و بسیج برای کمک به بهداشت طرحی در سه بخش رهگیری، اقدامات حمایتی و اقدامات نظارتی کار شد به نام طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که همواره همه عمرش را برای خدمت به مردم، جهاد به اسلام و امینت مردم سپری کرد و به شهادت رسید.

۱

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.