ضامن خداست، نگران قرض هایت نباش

گفت و گو کردیم با بانویی مهربان، اهل دیار دشت آزادگان، جهادگری که برای معیشت مردمش و راه انداختن کار هم نوعانش، زمان را صرف خدمت در راه عشق ورزی به هم شهری هایش می کند، پای صحبت او نشستیم تا او بگوید و ما شنونده باشیم و بنویسیم از بانوان غیرتمندی که یادگرفتند راه شهدا از راه خدمت به مردم می گذرد چه آن زمان که پشت جبهه ها پشتیبان امام و شهدا بودند و چه حالا که در جبهه سازندگی و آبادانی خادم ملت هستند.

زمانی که دست محرومی را میگیری میدانی دست دیگرت در دستان خداست وقتی میبخشی یعنی هنوز ایمان داری و هنوز زنده ای، آدم ها ساخته شدند برای هم، برای کنار هم بودن، برای با هم بودن، برای پشتیبانی از هم، اگر امروز دست یکدیگر را نگیریم هیچ وقت نمی توانیم امید داشته باشیم که یک روز دیگران هم دست ما را بگیرند ما لازم و ملزوم همدیگر هستیم دلهایمان به هم پیوند دارد این پیوند از ازل وجود داشته است از زمانی که خداوند در روح انسان دمید و در کنارش بود ما هستیم تا باشیم تا با بودن در کنار هم فراموش نکنیم از کجا آمده ایم و به کجا میرویم، نیکی کردن حتی به اندازه یک ارزن فراموش نمی شود و در یادها ماندگار می شود چه خوب است به اختیار برای هم فداکاری کنیم نه به اجبار، زمان مثل آب روان است می گذرد و می رود، ما می مانیم و خوبی هایمان، و دل های که شادکرده ایم، غم هایی که زدوده ایم و اشک های را که به لبخند مبدل کرده ایم.

مردم داری ، با چـاشنی همدلی

گفت و گو کردیم با بانویی مهربان، اهل دیار دشت آزادگان، جهادگری که برای معیشت مردمش و راه انداختن کار 

هم نوعانش، زمان را صرف خدمت در راه عشق ورزی به هم شهری هایش می کند، پای صحبت او نشستیم تا او بگوید و ما شنونده باشیم و بنویسیم از بانوان غیرتمندی که یادگرفتند راه شهدا از راه خدمت به مردم می گذرد چه آن زمان که پشت جبهه ها پشتیبان امام و شهدا بودند و چه حالا که در جبهه سازندگی و آبادانی خادم ملت هستند.

خودتان را معرفی کنید و از کارها و نقش تان در خدمت به مردم بگویید؟

سکینه مرمضی هستم، فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران ام البنین و سرگروهی صندوق قرض الحسنه شهیده چماله سبهانی واقع در کوی خزعلیه را بر عهده دارم،

هدف مان ایجاد نهاد مردم یار و مردم دار بسیج و مدیریت منابع مالی قابل دسترس صندوق به منظور ایجاد اشتغال و ارتقای معیشت جامعه ،انجام فعالیت هایی جهت پیشرفت و آبادانی محله ، توانمند سازی و مهارت افزایی زنان می باشد.

گام اول تشکیل کارگروه اجرایی توسط فرمانده حوزه و مسئول بسیج سازندگی حوزه، مسئول اطلاعات حوزه، معتمدین محله بود، 

گام دوم تشکیل هسته ی اولیه ی صندوق که شناسایی سرگروه های مومن و قابل اعتماد ،که الحمد لله موفق بودیم، 

گام سوم تعیین هیئت امنای صندوق که متشکل از سرگروه های صندوق می باشد

گام چهارم تعیین مدیر عامل صندوق که یکی از اعضای هیئت امنای صندوق می باشد

گام پنجم عضویابی صندوق بود که به شکل عالی مورد استقبال خواهران بسیجی قرار گرفت 

گام ششم تعیین مبلغ پس انداز توسط هیئت امنا که طی یک جلسه با حضور سرگروه ها و تعدادی از اعضا انجام شد

من مسئولیت هماهنگی صندوق را برعهده گرفتم که در ابتدا 40نفر عضوشدند و از تاریخ 1/5/97 فعالیت صندوق شروع شد و تاکنون ادامه دارد.

کمی از صندوق ها و حساب و کتاب هایشان بگویید؟

حساب بانکی به نام صندوق در بانک انصار توسط 3نفر سرگروه افتتاح گردید و مبلغ ۵۰۰ هزار ریال هر نفر به صورت ماهانه پس انداز شد و مبلغ جمع آوری شده ۶۰۰ میلیون ریال میباشد و ازاین پس انداز به 18نفر تسهیلات وام به مبلغ50 میلیون ریال و 20میلیون ریال داده شد.

۱

از محل صندوق ها چه مشاغلی ایجاد شد در چه زمینه هایی؟

خدارا شکر از برکت حضور بانوان و مشارکت آن ها در صندوق های قرض الحسنه برای یک بانو چرخ خیاطی با مبلغ وام 50 میلیون ریال تهیه شد و برای او دوره 

آموزشی برگزار شد تا خیاطی کند و حالا لباس های زیبای محلی می دوزد و از این طریق کسب درآمد می کند.

خانم کمیله سعیداوی با کمک وام قرض الحسنه 50 میلیون ریالی کسب و کار لبنیاتی راه اندازی کرده است و شیر و ماست و لبنیات محلی آماده می کند و به فروش می رساند که درآمد خوبی دارد تا بتواند معیشت خانواده و پدرو مادرش را تامین کند.

بانوان دشت آزادگان برای کارآفرینی قدم های خوبی برداشته اند و ماهم هرچه در توان داریم در کنارشان هستیم و این توفیق را داشته ایم که تاثیر مثبتی در رشد مشاغل خانگی داشته باشیم و از این بابت خوشحال هستیم و خدا را شکر می کنیم.

بانوی دلیر دیگری هم که به دلیل مشکلات جسمی همسرش از لحاظ تامین معاش و درآمد مشکل داشتند وام دریافت کردند و کار خرید و فروش لباس را درخانه انجام می دهند.

یک زوج جوان هم با دریافت 50 میلیون ریال بخشی از جهیزیه خود را تهیه کردند.

۱

 

برگزاری نمایشگاه برای رونق کسب و کارها به همت بسیج سازندگی

خانم مرمضی از حرکت خوب و اقدام جهادی با همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه دشت آزادگان و پایگاه مقاومت بسیج خواهران ام البنین با برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی گفت و افزود: در این نمایشگاه بانوان کارآفرین صنایع دستی و تولیدات خود را درزمینه مشاغل خانگی به معرض بازدید عموم قراردادند تا از این طریق هم کمکی برای فروش آن ها صورت بگیرد.

یک گروه جهادی فعال هم دارید که در زمینه کمک های مردمی و آموزشی یاری گر مردم بوده اندکمی از آن ها برایمان بگویید؟

گروه جهادی شهیده ایران سعیدی در بحث کمک های معیشتی فعال هستند در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا در مناطق محروم حضور پیداکرده و 300 بسته معیشتی و 3000ماسک که درکارگاه خیاطی آماده کرده بودند به صورت رایگان در اختیار مردم مناطق محروم دشت آزادگان قرار دادندهمچنین در بحث آموزش تعدادی از معلمان عضو گروه جهادی با حضور در حسینیه های مناطق محروم برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی کلاس های درس تخصصی برگزار کردند تا قدمی در جهت رشد تحصیلی این دانش آموزان صورت بگیرد.

در آینده چه برنامه هایی برای گسترش فعالیت های صندوق قرض الحسنه دارید؟

بنا داریم به حول و قوه اللهی یک شرکت تعاونی تاسیس کنیم و ان شاءالله 2میلیارد ریال وام صندوق کارآفرینی را که دریافت کنیم در سوسنگرد یک کارگاه خیاطی راه اندازی کنیم و با تهیه چرخ های خیاطی بتوانیم برای تعداد زیای از بانوان عضو صندوق که در این زمینه مهارت دارند اشتغال ایجاد کنیم.

ازهمکاری و راهنمایی بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان وهمچنین بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان تقدیر و تشکر می نمایم.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.