با کارآفرینان

بانوی کارآفرین برتر خوزستانی از هر انگشتش یک هنر می آفریند

همراه شدیم با بانوی کارآفرین و جوان خوزستانی که در۲۴ زمینه فعالیت هنری، فعال است و از کار و تلاش خود برای ما می گوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛

هنرمندی که با عشق بر صفحه شیشه ای ویترای می تراود، زیبایی را در رزین خلق می کند، چرم را نقش می کند و گره بافتنی ها را با گره زندگی می بافد.

هنر با ذوق و فکر بانوی ایرانی که آمیخته می شود چشم ها را خیره می کند و رنگ درخشش و نور را به دنیا می بخشد.

دستان هنرمندی که با عشق هنرآرایی می کند دستان معجزه گر است، از یک صفحه ساده یک اثر هنری زیبا به نمایش می گذارد.

کارآفرینی با پوست و خون بانوان ایرانی آمیخته شده به ویژه وقتی هم هنرمند باشند هم کارآفرین یک تیر و دو نشان .

بانو زهرا آراسته متولد ۱۳۶۳ است و در شهر اهواز زندگی می کند ، او کارشناس هنری شبکه جام جم صداوسیما است که از دستان هنرمندش ۲۴ هنر خلق می کند از چرم و بافتنی تا رزین و‌شمع سازی هم آموزش می دهد و هم هنرنمایی می کند.

در کارگاه تولیدی خانم آراسته در حدود ۲۰ نفر در هر ماه آموزش می بینند و آماده کارآفرینی می شوند در کنار آموزش، حمایت های این بانو از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار قابل توجه است.همکاری با امور خیریه و پایگاه های بسیج برای آموزش بانوان از اقدامات این بانوی کارآفرین است.

زهرا آراسته می گوید: از سال ۹۲ کار خود را آغاز کردم در ابتدا در خانه فعالیت داشتم و سپس کارگاه تولیدی افرا را راه اندازی کردم و ابتدا در زمینه چرم دوزی و قلاب بافی و سپس کارگاه را گسترش داده و در زمینه آیینه کاری، ویترای (نقاشی روی شیشه) شمع سازی، تریکو بافی، خیاطی، رزین، سفال   در حدود ۲۴ هنر را آموزش داده وفعال هستم بعد از آموزش هنرجویان را راهنمایی می کنم تا با گرفتن مجوز از میراث فرهنگی و حضور در نمایشگاه ها کار خود را آغاز کنند و به در آمد برسند.

بسیج سازندگی حامی هنرمندان 

آراسته از همکاری های بسیج سازندگی با هنرمندان عنوان می کند: با صحبت های که با مسئول صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی داشتیم قرار براین شد تا از هنرجوهای ما حمایت صورت بگیرد و با اعطای وام و معرفی به نمایشگاه ها در سطح استان به کسب و کار رونق ببخشیم در حال حاضر هم در پایگاه ریحانه مسجد امیرالمومنین منطقه باهنر اهواز به هنرجوها و علاقه مندان به حوزه کارهای هنری و اقشار ضعیف و بانوان بسیجی آموزش می دهم.

۱

سوددهی و رونق کسب و کار هنری 

زهرا بانو به حضور در نمایشگاه ها و فضای مجازی برای فروش محصولاتش اشاره می کند و می گوید: محصولات خود را علاوه بر استان و سطح کشور برای کشورهای دیگر هم می فرستیم، عراق، ترکیه، آلمان و انگلیس مقصد تولیدات چرم این بانوی کارآفرین هستند که مورد استقبال قرار گرفته است.

بانوی برتر کارآفرین در سطح کشور 

این بانوی هنرآفرین دو بار به عنوان کارآفرین برتر کشوری مورد تقدیر قرار گرفته است او همچنین دکترای استراتژیک بازاریابی را از دانشگاه آیدین استانبول دریافت کرده، دریافت مدرک MBA و DBA از دیگر افتخارات اوست. او   با گذراندن دوره آموزشی مدرک آکو آل استرالیا را  کسب کرده است او همچنین با طی کردن دوره مدیریت  DMAN آلمان تیرماه در تهران  این مدرک آموزشی را هم دریافت خواهد کرد.

 

تعاونی از اهداف بزرگ این هنرمند است 

آراسته در سر می پروراند که یک تعاونی بزرگ تولیدی محصولات هنری با یک کارگاه بزرگتر و تجهیزات پیشرفته تر داشته باشد این مهم با همکاری بسیج سازندگی دور از ذهن نیست در این راه از بانوان سرپرست خانوار بیشتری حمایت می شود و اشتغال بانوان رونق پیدا می کند.

برای این هنرمند آرزوی توفیق و سلامتی در راه پر فراز و نشیب خود داریم.

 

۲

 

۳

 

۶۴

 

۵۵

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.