در ادامه اقدامات جهادی؛

راه آب رسانی به روستاها در اندیکا هموار می شود

کلنگ پروژه آبرسانی به روستاهای قلعه خواجه تا پیر محمود در شهرستان اندیکا  به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛ جانشین قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه خوزستان در آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای اندیکا بیان داشت:  در منطقه اندیکا روستاهای قلعه خواجه تا پیر محمود، کمفه و چند جای دیگر  در مجموع حدود ۹۵ کیلومتر خطوط  انتقال و حدود ۱۸۰ کیلومتر خطوط شبکه اجرا می شود.

 

سردار معین پور با بیان اینکه یک  قرارگاه جهادی توسط سپاه پاسداران خوزستان و آبفا استان راه اندازی شده گفت: در این قرارگاه از ظرفیت گروه های جهادی، بسیج سازندگی، مجموعه های نواحی بسیج، پایگاه ها ی مقاومت و حوزه های بسیج، گردان های عاشورا و امام علی  برای رفع محرومیت در بحث آب اقدام می کنیم.

۱

وی عنوان داشت: در تفاهمی که با وزارت نیرو داشتیم در مرحله اول حل مشکل آب۱۸۹ روستا بوده است که اکنون ارتقا پیدا کرده و درحدود ۱۱۹۰ روستا و در حال افزایش است، با جدیت کار را شروع کرده ایم در حدود ۸ ماه کار شروع شده برخی مناطق کلنگ زنی و برخی افتتاح شده، ما زمانی رضایت داریم که مردم از آب سالم بهره مند شده باشند. 

جانشین قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه این منطقه سختی های خاص خود را دارد گفت: مسیرشکافی در دل کوه باید صورت بگیرد مثل سایر مناطق جنوبی و غربی  نیست، نیاز به لوله فلزی دارد و هم در کوهستان دسترسی سخت هست، همه سختی های کار را ما شیرینی کار می دانیم،لوله ها و تجهیزات، قراردادها و بیل مکانیکی ها آماده هستند با جدیت و در زمان کوتاهی به حول و قوه الهی به ثمر برسد و ان شالله شاهد افتتاح کار باشیم و شیرینی و حلاوت این آب به کام مردم بنشیند.


سردار معین پور با تاکید بر اینکه همکاری مسئولین دهیاران، بخشداران و مردم لازم است  اظهار کرد: باتوجه به سند توسعه شهرستان آمادگی داریم در سپاه استان، مجموعه بسیج سازندگی و گروه های جهادی برای این توسعه در ظرفیت های مختلف  کمک کنیم.
وی افزود: در آینده نزدیک بحث جاده های روستایی هم در دستور کار داریم، هم لوله هم آب شرب و هم جاده را در دستور کار خواهیم داشت.
کرم نژاد، مدیر عامل آب و فاضلاب استان عنوان کرد:
کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای قلعه خواجه تا پیر محمود در اندیکا ۲۰ روستا و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار آن است یک پروژه دیگر هم کمفه با ۱۰ روستا و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی است.
کرم نژاد تاکید کرد: از مجموع ۳۶۰ روستای منطقه اندیکا ۲۶۶ مورد آن در حال اجرای پروژه آبرسانی است ۳۰ روستا هم امروز اضافه می شود در مجموع ۲۹۶ روستا آبرسانی می شود مابقی هم در حال برنامه ریزی هستیم.


وی ادامه داد: این پروژه ها تاکنون حدود ۲۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار آن هاست برنامه ما این است که کل روستاهای که مشکل آبرسانی دارند مشکل شان حل شود.


مدیر عامل آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه ما ۴۴۰۰ روستا در سطح استان داریم تاکنون ۱۶۰۰ روستا آبرسانی شده مابقی هم در برنامه است بیان داشت: دیروز و امروز پروژه آبرسانی روستاهایی کلنگ زنی شد که اصلا آب شرب ندارند و با تانکر آبرسانی می شوند ان شالله تا چند ماه آینده این روستاها هم به خطوط اصلی وصل می شوند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.