با کارافرینان؛

تولد ۱۲۰ هزار جوجه در کارگاه آقای سعادت

مهندس سعادت پیره قلعه نوعی، کارآفرین برتر استان که علاوه بر کارآفرینی و تولید۱۲۰ هزار قطعه جوجه در سال ،۳۰۰ علاقه مند به کارآفرینی و خوداشتغالی را هم آموزش داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛ 

قدم گذاشتن در مسیر موفقیت و دستیابی به آنچه در ذهن ماست یک اراده پولادین می خواهد و یک همت بلند، کاری که جوانان خوزستانی در این سال ها خوب آموخته اند که از دست و پنجه نرم کردن با سختی های روزگار از جوانان دهه شصتی، صاحبان تجربه های ماندگار به جا مانده است.

 

سعادت پیره قلعه نوعی ۳۳ سال سن دارد و دارای مدرک فوق دیپلم مکانیک و کارشناسی علوم دامی از دانشکده کشاورزی است در کنار این ها، دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار (MBA)، برق صنعتی و برق هوشمند را هم گذرانده است که باعث جهش او را در مسیر پیشرفتش شده است.

 

تولید ۱۲۰ هزار جوجه در کارگاه آقای سعادت 

این جوان شوشی مدیرعامل شرکت سانیار پروران واقع در شهرستان شوش دانیال است، یک شرکت آموزشی،خدماتی و تولیدی است که در آبان سال۱۳۹۶ با ظرفیت تولید ۲۴۰۰۰ جوجه یکروزه شروع بکار کرد با دریافت وام از بسیج سازندگی، و به مرور زمان ظرفیت خود را به ۱۲۰ هزار قطعه جوجه رسانده و در یک محیط ۵۰۰ مترمربعی، که البته در این سال ها تولیداتی دیگر همچون ،خوراک طیور، سیستم سرمایشی برای کارگاه ها و سالن های صنعتی و قفس طیور داشته است.

۲

تولیداتی که زبان زد و مطرح است 

آقای قلعه نوعی می گوید: محصولات تولید شده این شرکت در بازار استانی و شهرستانی مطرح است به گونه ای که این شرکت علاوه بر نیاز استان خوزستان به سایر استان های کشور نظیر اصفهان، سیستان بلوچستان و بوشهر نیز این محصولات را ارسال میکند. 

از تخم مرغ تا جوجه های یک روزه 

او که کارآفرین نمونه در سال ۹۹ در سطح استان شده است، از روند کارش بیان می کند: تخم مرغ ها وارد دستگاه جوجه کشی می شوند و ۱۸ روز در آن قرار می‌گیرند سپس ۳ روز در سبد هچر برای خارج شدن جوجه ها قرار می گیرند و پس از آن آماده ی عرضه و ارسال برای مشتری ها که از قبل سفارش داده بودند می شوند، برخی جوجه های یک روزه و برخی هم ۳۰ روزه و در کنار آن ها مرغ های تخم گذار هم تحویل می دهیم.

بسیج سازندگی حامی کارآفرینان 

فرخی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شوش دانیال از حمایت ۷۰ کارآفرین طی دوسال گذشته برای رونق و توسعه کسب و کارشان گفت و به همراهی با آقای قلعه نوعی برای یک گام بلند در راستای توسعه اشاره و بیان کرد: درراستای قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی وقرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه شوش دانیال (ع) با بررسی میدانی ومطالعات صورت گرفته تصمیم به راه اندازی کارگاه صنایع تبدیلی خوراک دام برای حمایت و پشتیبانی از کارآفرینان بسیجی متخصص شهرستان با اولویت جهادگران بسیجی در حال پیگیری می باشد.

با راه اندازی این واحد تولیدی بزرگ ۱۷ نفر مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.

۱

از آموزش تا پشتیبانی از ۳۰۰ کارآفرین

سعادت پیره قلعه نوعی، جوان کارآفرین عرصه طیور به اشتغالزایی حاصل از این کار اشاره می کند و می گوید:میزان اشتغال زایی ما ۶ نفر بصورت مستقیم است و تاکنون بصورت میانگین سالانه ۳۰۰ کارافرین درزمینه پرورش دام وطیور در سطح شهرستان های خوزستان و استان های همجوار آموزش و مشاوره دادیم.

او به عنوان یک استاد آموزش کارآفرینی در عرصه طیور در فنی و حرفه ای و محل کار خودش است و از همراهی و آموزش علاقه مندان به اشتغال و کارآفرینی می گوید: ابتدا متقاضیان این زمینه کاری را آموزش می دهیم و پس از دریافت مدرک از جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای در تمام مراحل کارآفرینی در کنارشان هستیم از بازدید سالن ها و تهیه جوجه برای کارآفرینان تا کمک به بازاریابی، خرید تضمینی، فروش و حتی پشتیبانی های طول دوره پرورش را هم انجام می دهیم تا جوانان و علاقه مندان به این عرصه بدون دغدغه صاحب کار و درآمد شوند.

 

گذر از رنج ها و رسیدن به آرامش 

این جوان کارآفرین با اشاره به موانع سد راهش می گوید: برای هر اقدام باید ماه ها منتظر می ماندیم تا کارهای اداری و دریافت مجوز و .... انجام شود و این موضوع سد راه گسترش و توسعه ما بوده اما با کنار زدن این موانع راه پیشرفت را پیدا کردیم، این شرکت دو شعبه دارد که شعبه مرکزی آن با زیربنای ۵۰۰متر در شوش و یک شعبه نیز در مرکز استان دارد همچنین این شرکت تعاونی هیچگونه تسهیلات از بانک تعاون دریافت نکرده است و از ابتدای کار به بصورت جذب سرمایه گذار شروع به فعالیت کرده است.

 

آینده روشن است 

آقای سعادت از برنامه های که برای توسعه کارش دارد عنوان می کند: با همکاری و ارائه طرح کارخانه خوراک دام با همکاری بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی را در برنامه کاری خود داریم همچنین گسترش ظرفیت سطح کار از ۵۰۰ متر مربع به یک محیط و سوله مجهز ۲۰۰۰متری از دیگر برنامه های ماست که به امید خداوند و با همت و تلاش پیگیر این موضوعات هستیم.

۳

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.