باکارآفرینان؛

ترشی خوردند و کارآفرین شدند

حسین حنایی جوان رامشیری با تولید 36 تن خیار شور وانواع ترشی درراستای اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و برای 4نفر اشتغالزایی کرده است.

کارگاه های کوچک صنایع تبدیلی و زود بازده، جایی که روزنه ای برای امید اقتصاد خرد نهفته است، سیستمی از خانه به خانه، سرشار از عطر و بوی زندگی.

 

گفتگو داشتیم با جوان کارآفرین رامشیری که از دل کارگاه کوچکش سفره مردم را رنگین می کند و عطر ترشی های خانگی اش مزه غذاها را به کام مردم دلنشین می کند.

 

حسین حنایی 40 سال سن دارد و از سال 90 به همراه برادرش اشتغال خانوادگی خود را به راه انداخته اند و کار تولید خیارشور وترشی را پیش می برند، البته او در حال حاضر با تلاش توانست کارگاه تولید محصول خانگی خود را به صورت مجزا راه‌اندازی کند.

 

 

او می‌گوید: از کودکی به همراه برادرم دوست داشتیم مشغول به کار باشیم و از توان و انرژی خود برای کسب در آمد کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: با توجه به این که شهرستان رامشیر به دلیل وجود آب وخاک حاصلخیز محصولاتی مانند خیار وسایر صیفی جات باکیفیت خوب تولید می‌شود همین باعث شد تا به دلیل علاقه ای که به تولید خیارشور وترشی دارم وارد این کارشدم.

 

این کارآفرین عنوان می کند: سرمایه اولیه من حدود 40 میلیون بود که به کمک آن کارگاه 130متری خود را درشهرستان رامشیر راه اندازی کردم علاوه براشتغال برای خودم توانستم برای 4 دیگر شغل ایجاد کنم.

حنایی افزود: هرساله 12تن خیار شور و 24تن انواع ترشی مجموعا حدود 36تن محصول ازاین کارگاه تولید می‌شود.

 

او اظهارداشت: به همه جوانان توصیه می کنم که برای تولید واشتغال ورفع بیکاری با توجه به علاقه استعدادی که در هرکار دارند تلاش کنند ومی توان با ایجاد کارگاه های کوچک تولید را رونق داد و درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت

وی بیان کرد:با توکل برخدا، حمایت خانواده وپشتکار موفق، شدم درعرصه اقتصاد مقاومتی گام بردارم درطول 11ساله که این شغل را انتخاب کردم راضی هستم و انتظاری که از بسیج سازندگی دارم این است که تسهیلات اشتغالزایی دراختیار بنده قرار بدهند تا بتوانم کارگاه صنایع تبدیلی ((انواع ترشیجات و خیارشور)) به مکان بزرگتر انتقال بدهم و برای جوانان بیشتری شغل ایجاد کنم.

 

در پایان حسین حنایی کارآفرین جوان رامشیری ازمسئولین و ناحیه مقاومت بسیج سپاه رامشیر درخواست کرد به کارآفرینانی که کارگاه های کوچک وزود بازده درراستای اقتصاد مقاومتی ایجاد می کنند کمک کنند.

سرهنگ منصوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامشیر در بازدید از کارگاه این کارآفرین جوان گفت: هدف سرکشی از کارگاه های کوچک و زوده بازده این است که مشکلات آنها را بررسي وحل کنیم و برای اقدامات بیشتر به بسیج سازندگی ارجاع داده تا موانع را از سر راه تولیدکنندگان و کارآفرینان بردارند.

 

دراین بازدید فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامشیر، جانشین ناحیه مقاومت بسیج رامشیر، مسئول بسیج سازندگی ومحرومیت زدایی و مسئول بازرسی ناحیه مقاومت بسیج رامشیر حضور داشتند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.