.

سنگ تمام بسیج برای احیای تولید بلدرچین در روستای بلال

علیزاده گفت: اگر تسهیلاتی از بسیج و سپاه دریافت نمی‌کردیم، ما هم به زنجیره مجموعه‌های تعطیل در حوزه پرورش بلدرچین پیوسته بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛

علیزاده کارآفرین خوزستانی در در خصوص اشتغال آفرینی در حوزه پرورش طیور، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، محور اصلی فعالیت‌های ماست، این مکان تولیدی در روستای بلال شهرجولکی از توابع بخش شهرستان آغاجاری ایجادشده است.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اشتغال آفرینی در حوزه پرورش بلدرچین ایجاد کردیم، تصریح کرد: اشتغال‌زایی خوب مستقیم و غیر مستقیم در این بخش ایجاد شده است.

 

این کارآفرین خوزستانی با اشاره به تولید سالانه ۱۰۰ هزار قطعه بلدرچین، اضافه کرد: دوره پرورش بلدرچین ۴۰ روزه است و در هر دوره ۱۰ هزار قطعه جوجه ریزی داریم، هر ۱۷ روز هم ۱۵ هزار جوجه تولید و حتی به استان‌های مختلف به ویژه پایتخت ارسال می‌شود.

 

تولید روزانه دو هزار تخم نطفه‌دار بلدرچین

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از تولیدات ما به تولید روزانه دو هزار تخم نطفه‌دار بلدرچین برمی‌گردد که در این بخش هم ارسال به نقاط مختلف کشور به ویژه تهران را داریم.

 

نبود کشتارگاه به اندازه کافی معضلی جدی در خوزستان است

این فعال اقتصاد مقاومتی نبود کشتارگاه به اندازه نیاز را معضلی در خوزستان برشمرد و گفت: نزدیک‌ترین کشتارگاه، ۴۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارد متأسفانه کشتارگاه‌های خوزستان سفارشی کار می‌کنند.

 

علیزاده گرانی نهاد‌ه های دامی را آواری بر حوزه پرورش بلدرچین در خوزستان برشمرد و از ریزش ۸۰ درصدی فعالان این حوزه در استان خبر داد و گفت: برخی هم به خاطر این شرایط نا مناسب تغییر شغل دادند.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بسیج سازندگی برای احیای تولید بلدرچین در منطقه سنگ تمام گذاشته است، تصریح کرد: اگر بسیج سازندگی نبود، ۴ سال پیش ما هم به زنجیره مجموعه‌های تعطیل در حوزه پرورش بلدرچین استان پیوسته بودیم.

 

علیزاده اظهار داشت: اگر تسهیلاتی از بسیج سازندگی و سپاه دریافت نمی‌کردیم، با وجود اینکه جهاد کشاورزی خدماتی به ما ارائه نکرده است، تعطیل می‌شدیم

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.