با کارآفرینان؛

صدای پای «ما می توانیم» از چرخ تولید بانوی کارآفرین رامشیری

فاطمه صالحی کیا ، هنری موثر را در شهرستان خودش احیا کرده است آن هم با سرمایه اولیه 10میلیون تومان، او اکنون بیش از ۱۰۰۰ محصول متنوع چرم و روکش تولید و به فروش می رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان 

۳۸ ساله است و ساکن شهرستان رامشیر استان خوزستان ، بانویی کارآفرین که چرخ روزگار با همه فراز و نشیب‌هایش اجازه توقف را به او نداد، چرا که همتی بلند داشت تا هنرش را به نمایش بگذراد و برای اطرافیانش نیز مثمرثمر واقع شود.

 

فاطمه صالحی کیا ، هنری موثر را در شهرستان خودش احیا کرده است آن هم با سرمایه اولیه 10میلیون تومان !

همواره شاهد گلایه‌ها و نگرانی‌های افراد مختلف در سطح جامعه به ویژه جوانان از بابت نبود شغل و بیکاری هستیم، چرا که بسیاری معتقدند باید در اداره‌ای استخدام و مشغول کار شوند اما بسیاری از افراد آن هم در جوامع شهری و روستایی نشان داده‌اند که می‌توان با سرمایه اندک هم کارهای بزرگی کرد و به درآمد رسید و کم‌کم با توسعه شغل، افراد دیگر را نیز به کار گرفت.

۱

صالحی کیا ، انتخاب حرفه چرم‌دوزی را ناشناخته بودن این محصول دانست و از کاربردی بودن آن سخن گفت.

 

او تنوع محصولات چرمی را دلیل مهمی برای اقتصادی بودن این حرفه دانست و گفت: تولید کیف و کفش به‌عنوان مهم‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات نشان می‌دهد که چرم صرفا یه کالای تزیینی نبوده و بسیار کاربردی است.

 

وی آغاز کارش را این گونه توضیح داد: روزی یک کیف چرمی کوچک برای خودم درست کردم، اما بسیاری از اطرافیانم با دیدنش بسیار از آن تعریف کرده و از من خواستند نمونه‌اش را برایشان درست کنم و همین امر انگیزه‌ای برای آغاز کارم شد.

 

این بانوی کارآفرین که این حرفه کمکی نیز به اقتصاد زندگی‌اش است، کارش را در شرایط نامناسب اقتصادی و از ده سال پیش  آغاز کرد. این بانوی اهل شهرستان رامشیر در آن شرایط کمر همت بست و کارگاه کوچک خودش را در خانه واتاق 20متری راه‌اندازی کرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با گذشت حدود ده سال از راه‌اندازی کسب‌و‌کارش حدود50 درصد مخارجش را از این کار به دست می‌آورد، گفت: اولین سرمایه این کار را با اخذ یک وام قرض الحسنه از بانک به مبلغ 10میلیون تومان تهیه کردم و امروز کارگاه کوچکی دارم که 3 نفر در آن مشغول به کار بوده و از این طریق امرار معاش می‌کنند، از بسیج سازندگی هم ۴۰ میلیون تومان برای گسترش و تجهیز کارگاه وام قرض الحسنه دریافت کردیم و ۱۰ نفر به طور غیر مستقیم با ما فعالیت دارند.

 

 

 

 

وی زمینه فعالیت کارگاه را تولید انواع کیف‌های دستی و دوشی زنانه و مردانه، انواع دیپلمات و کیف‌های اداری، انواع کمربندها، انواع دستبندهای چرمی، دستکش، کمربند پهلوانی، قطار تفنگ، روکش صندلی، کاور موبایل، بند ساعت و هر آنچه که بشود با چرم درست کرد را تهیه می‌کنیم.

 

او با بیان اینکه در سطح شهرستان‌های استان خوزستان و استان‌های کشور استقبال بی‌نظیری از این محصولات چرمی دست‌دوز می‌شود افزود: در حال حاضر با توجه استقبال گسترده‌تری در سطح استان و حتی کشور و از کارهای بنده وهمکاران صورت خواهد گرفت.

 

 

 

صالحی کیا در ادامه با تاکید بر توسعه کسب‌و‌کارش گفت: اقدامات لازم را برای توسعه کار انجام داده‌ایم تا در آینده نزدیک بتوانیم با گسترش کار، افراد بیشتری را مشغول کرده و به خارج از کشور نیز صادرات داشته باشیم.

 

 

بانوی کارآفرین رامشیری خانم صالحی کیا با بیان اینکه هر کاری در ابتدا برای شروع با سختی‌های زیادی مواجه است، اظهار داشت: خوشبختانه درآمد خوب است و روز به روز بهتر هم‌می‌شود.

 

صالحی کیا همچنین از علاقه‌مندی بسیاری از اطرافیان و دوستانش در راستای یادگیری این حرفه یاد کرد و افزود: تعداد زیادی از دوستان و اطرافیان نسبت به این کار علاقه نشان داده‌اند اما نیاز به حمایت دارند تا وارد کار شوند.

 

وی با بیان اینکه در ابتدا هر کاری ممکن است سختی زیادی را به همراه داشته باشد، گفت: شاید ماه‌های اول خریدی هم از تولیدات صورت نگیرد اما اعتقاد به خودباوری و فکر کردن به هدف می‌تواند منجر به افزایش مهارت، کسب تجربه و رسیدن به موفقیت باشد.

 

پس توصیه من به همه مردم سرزمینم به‌ ویژه بانوان جوان این است که امیدشان را از دست ندهند و اگر هنری دارند تلاش کنند با کسب مهارت آن را پرورش دهند و از هنرشان استفاده کنند و با توجه به نیازهای روز پیش روند.

 

خانم صالحی کیا از مسئولین امر خواست تا از مشاغل کوچک و نوپا حمایت‌های لازم را داشته باشند تا جوانان این سرزمین با اتکا به هنر، ذوق و توانمندی‌شان به پا خیزند و به دنبال هدفشان حرکت کنند.

 

۲

 

۳

 

۴

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.