_

اردوی جهادی واکسیناسیون بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک در اندیمشک


رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک از واکسیناسیون بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک در برابر بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در منطقه جوروند این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج سازندگی خوزستان، منوچهر شیخی رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در منطقه جوروند اندیمشک اشاره و اظهار کرد: در این اردو بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک در برابر بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک میان انسان و حیوان واکسینه شدند.

 

 

وی افزود: در این رابطه سه گروه از دامپزشکی شهرستان با همکاری بسیج و بخش خصوصی به مناطق هدف اعزام شدند و خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی به دامداران ارائه کردند.

 

شیخی عمده‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته را واکسیناسیون دام‌های سبک در برابر بیماری آبله و بروسلوز عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش رکن اصلی جلوگیری از بروز بیماری را دارد، دامداران و عشایر نسبت به آشنایی با بیماری‌های آبله، تب کریمه کنگو، بروسلوز و هاری آگاه شدند.

 

رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک با بیان اینکه در این اردوی جهادی دامپزشک بخش غیر دولتی نسبت به ویزیت رایگان و درمان دام‌های بیمار اقدام کرد، گفت: باتوجه به اینکه اردو‌های جهادی دامپزشکی در پیشگیری از ابتلای دام‌های سبک و سنگین به بیماری‌ها و حفظ جمعیت دام که اقتصاد و معیشت روستاییان و عشایر که وابسته به آن است، تاثیر زیادی دارند، با قوت ادامه خواهند داشت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.